Afhentningssted i Østerby Servicecenter

Af anha
22.03.24
Læsø Bibliotek ændrer biblioteket i Østerby Servicecenter til et afhentningssted.

Bestil og få leveret dine bøger til Læsø Biblioteks afhentningssted i Østerby Servicecenter.

På et afhentningssted, kan du hente dine bestilte materialer fra Læsø Bibliotek og aflevere dem igen. Der bliver kørt bestilte materialer ud én gang om ugen.

For at kunne benytte dig af tilbuddet skal du være registreret som låner ved Læsø Bibliotek, dette kan du blive i den betjente åbningstid, på biblioteket i Byrum. Yderligere skal du ved oprettelse som låner gøre opmærksom på at du ønsker at benytte afhentningsstedet.

Er du allerede oprettet som låner og ønsker at benytte dig af tilbuddet kan du gøre følgende

• kontakte bibliotekar Annemette Hasselstrøm i den betjente åbningstid på telefon 24 65 63 06 eller bibliotek@laesoe.dk for at få ændret lånerindstillinger.

eller

• selv ændre lånerindstillinger ved at logge på Læsø Biblioteks hjemmeside – klikke på ”min konto” finde ”brugerprofil” – scrolle ned til feltet ”afhent reserveringer på” og vælg ”Østerby Bibliotek”

Når biblioteket modtager dine bestillinger, bliver dine bestillinger udlånt til dig og pakket i en pose sammen med en udlånskvittering. Når din pose er klar til afhentning vil du modtage besked på din mail. Og du vil kunne hente din pose i Servicecenterets åbningstid.

Du finder den rigtige pose ved at finde posen med dit navn på. Poserne står på hylder mærket med ”til afhentning”

Fra du modtager besked om at din bestilling er klar, har du en uge til at få afhentet din pose. Ikke afhentede poser, vil blive taget med retur til biblioteket i Byrum medmindre andet aftales.

Aflevering af materialerne

I posen med dine materialer findes en udlånskvittering, herpå står din afleveringsdato.

Alle materialer er registreret udlånt til dig, når du henter dem. Vær derfor opmærksom på at lånetiden begynder den dag du modtager besked om at dine materialer er klar til afhentning.

Materialerne kan afleveres igen på afhentningsstedet på de dertil bestemte hylder, eller på biblioteket i Byrum.

Vær opmærksom på at materialerne først bliver registreret afleveret når de er tilbage på biblioteket i Byrum – og ikke nødvendigvis samme dag som du aflevere på afhentningsstedet.

Der bliver kørt bøger til/fra Østerby hver tirsdag eftermiddag, så bestilte materialer er klar til afhentning onsdag.

Spørgsmål til denne ordning kan stilles til bibliotekar Annemette Hasselstrøm, på telefon 24 65 63 06 i bibliotekets åbningstid eller på mail: bibliotek@laesoe.dk